Sziasztok!
Külön kérésre írom ezt a tesztet bár én is kíváncsi voltam Melyik a jobb példány ilyen árkategóriában. A Boruit lámpát a sportlampa.hu biztosította az összehasonlítóhoz. Ezúton is köszönet érte!
Kezdjük az elején. Nem a kedvenc márkám a Boruit mert a minőségüket nem tartom nagyra így ha kissé elfogultnak tűnik a teszt azért elnézést. De igyekszem objektív maradni.
Mit kapunk a pénzünkért?
A Boruit a Sportlámpa oldalán jelenleg 7990 Ft.
A doboz tartalmazza a lámpát övcsipesszel., Egy 4000mAh-s (Muhahahahaha remélem az akkunál már érződik miről beszéltem) védett button top 18650 akkumulátort. És egy valóban kényelmes fejpántot. Aminek a gumi része egy az egyben ugyanaz mint a régebbi Skilhunt H03-nak. Szóval ez tényleg egy jó pont. Fejlámpánál elsődleges, hogy a fejpánt jó legyen. A lámpában beépített töltő nincs és nem is jár mellé.
Az Eagle Eye X1R jelenleg 22$ de általában 18 körül van és kuponnal 13 alatt is volt már tehát 4000 és 6500 Ft között mozog. Viszont nem kapunk se akkut se fejpántot, de cserébe kapunk 18650 és 18350 akkuhoz való csövet, övcsipeszt és beépített töltést. Ha kb 2000 Ft-ot szánunk töltőre a Boruit esetén akkor már 10000 Ft-nál járunk.
Aliexpresszen kb 1200 Ft ugyanaz a fejpánt ami a Boruitnak van és kb 1500 Ft egy tényleg rendes márkás 18650 akku. Így az X1R ára 6700 és 9200 Ft között alakul komplett készletként.
Hosszban és tömegben az X1R nagyobb.
Az övcsipesze az X1R-nek határozottan masszívabb és jobb minőségű, valamint mélyebbre engedi csúsztatni a zsebben:
Lássuk a további tömeg különbségeket:
Tehát komplett szettnél 9g rögtön egy normális Sanyo GA akkuban jelentkezik pluszként. de a minőségi akkut megéri cipelni.
Mindkét lámpának a fej tetején van a gomb és bekapcsolva mindkettőnek van világítása. A Boruitnak piros, az X1R-nek kék. És mindkét gomb mikrokapcsolós.
A menetek sokkal vékonyabbak és élesek a boruiton de hosszabb a menetes rész. Az X1R-en trapézmenet van de rövidebb a menetes rész.
A boruit menete elég lötyögős. Az alábbi képeken az egyiken hagytam hogy a rugó kinyomja a kupakot, a másikon pedig rányomtam. Majdnem 1mm a lógása.
Mindkét lámpában XP-L led van de a boruitban csak hideg fehér létezik. Az X1R-nél választható hideg fehér vagy neutrál. A Boruit reflektora sima és a bezel nem kiszedhető hanem préselt. Az X1R menetes bezeles így a refi cserélhető TIR optikára igény szerint.
Sajnos a préselt bezel miatt nem tudtam helyretenni a kissé elcsúszott tömítést:
Az X1R rendelkezik mágnessel a tailcap-ben. Szerencsére a korai széria hibáját a gyenge mágnest orvosolták. Most már 2mm helyett 3mm vastag mágnes van benne így 18650 akkuval is megtartja.
A Boruitnak 2 fokozata van plusz egy stroboszkóp. Rövid gombnyomás bekapcs és további rövidekkel léptethetjük a 3 módot. A strobi nem kikerülhető. Kivéve ha dupla kattintással átváltunk rampingba de ahogy látszik annak nem valami jó a folyamatossága. Ramping esetén a kikapőcsolás rövid gombnyomással érhető el. A módok esetén hosszúval akár az X1R-nél. Mindkét lámpa módmemóriás.
A Boruit Alacsony fokozata közel az X1R közepesének felel meg. A maximum pedig kb azonos. Az X1R-nek van egy még alacsonyabb fokozata. Viszont ahogy az a képeken látszik a Boruit iszonyúan PWM villogásos amíg az X1R-nél ennek nyoma sincs.
Röviden összefoglalva a két lámpából én mindenképp az X1R-t javaslom bár ha mindenképp ramping a vágya a vevőnek akkor ott a Boruit de az drágábban jön ki.
Azonban ezt az X1R egyeduralmat a 4-7000 Ft-os ársávban lehet megtöri a Convoy új H1 fejlámpája.
Az majd 18650 akkuhoz készül de beszéltem Simonnal a gyártóval és azt mondta ha van rá igény fog készíteni 18350 és 21700 csövet is hozzá. Az ára pedig az X1R-el lesz közel azonos.
Kíváncsian várom.
Köszönöm, hogy elolvastátok!