Minden amiből fény jön ki :)

Led lámpa mod blog.

Led lámpa mod blog.

25000 lumen a kezedben?

Majdnem

2018. augusztus 04. - Zozz84

Sziasztok!

Ma érkezett meg a Haikelite jelenlegi legerősebb lámpája az MT09R amire a gyártó 25000 lument ígér.

IMG 20180801 184810

Az első teli akkus próba után kiderült persze fel vannak pumpálva a számok. Ez abból adódhat, hogy eredetileg ez a modell a Haikelite saját driverével 15000 lument tudott. Majd BLF-en Texas Avenger taggal kooperációban készült pár 10-100 db a Texas Avenger által tervezett fet driverrel és ezeket ő személyesen építette. Haikelite-tól csak üres lámpatesteket kapott majd ezeket postázta a vevőknek. Az ő általa épített lámpák megfelelő vezetékes rugóáthidalásoknak és a legnagyobb bin számú (P2-es) XHP70.2 ledeknek köszönhetően akár 24000 lumenre is képesek voltak a valóságban.

IMG 20180801 184926

IMG 20180801 185813

Majd megegyeztek, hogy a Haikelite is az ő driverével fogja a gyárban összeállítani a lámpákat így szépen felkerekítették az eredményt 25000-re és azóta is ez az adat szerepel a webshopokon. Ez annyiban hibás, hogy sorozatgyártásban nem képesek olyan szinten megcsinálni igényesen ezeket az áthidalásokat ahogy egy modder kis mennyiségben.

Eleinte elég csúnya vezetékes áthidalásokat láttunk ezekben a lámpákban. De most ami nekem is megérkezett már nem úgy van összerakva. A vezetékek helyett berílium-réz anyagú nagy vezetőképességű kis rugókat raktak a nagyobb rugók belsejébe. Így a dupla rugókkal egy relatíve könnyen gyártható és megbízható megoldást árulnak.

Az én lámpám ezzel a konfigurációval 18300 lument volt képes kisajtolni magából frissen feltöltött LG 18650 HG2 akkukkal. 

A lámpa drivere Fet-es megoldás és Narsil firmware üzemelteti mint a BLF Q8-at és azóta egyre több lámpát. A gomb kapott egy igényes kék megvilágítást ami a Narsil jóvoltából különböző információkat szolgáltat számunkra. Mint pl akkumulátor feszültséget villog ki.

IMG 20180801 185159

De ennek is van több féle beállítása, hogy a fő ledekkel együtt villogjon, vagy csak a gomb, vagy csak a fő ledek. De akár teljesen ki is lehet kapcsolni a gomb megvilágítását. Bonyolult firmware, de egyszer kell eltölteni több időt a beállításokkal amivel teljesen személyre tudjuk szabni a lámpa funkcióit, majd csak használni kell.

Mivel a gyártó többet ígért és TA által épített lámpák is többet tudnak az enyémnél így nem maradhat érintetlen. :D

A driveren lévő rugó helyére 18 AWG vezetékből készítettem áthidalást és a rugó forrasztását is megerősítettem.

IMG 20180801 192419

IMG 20180801 192426

IMG 20180801 193255

Majd a rugó végét kicsit lejjebb hajtottam mivel az akkutartón látszott hogy épp csak a rugó hegye érintkezik és egy apró ponton viszi át az áramot ami akár 30-40A is lehet. Lemérni még nem mértem de megpróbálom majd.

Így mint a képeken a középső érintkezőn látszik már körben felfekszik a rugó nagyobb felületet adva az áram útjának. Később lehet egy réz korongot forrasztok a rugó tetejére ha így sem érem el a kívánt eredményt.

IMG 20180801 193503

IMG 20180801 193635

Szétszedtem az akkutartót ahol felül két csavar laza volt és a rögzítőgyűrűn konkrétan egyetlen menet van ami fogja. Ezek annyira nem tetszettek de ilyenkor megerősít engem abban, hogy sorozat gyártott lámpa sose lesz olyan mint egy egyedileg összerakott példány.

IMG 20180801 205404

Ezután kiszedtem a kupakból is a forgó panelt mivel úgy van megoldva, hogy az akksik 2S2P elrendezésben legyenek a testben , hogy a panel forog és két réz tüske a megfelelő lyukakba csúszva pozícionálja. Ez kicsit nehézkesen mozgott és nem volt kellemes érzés a kupak meghúzása így összerakáskor minimális zsírt kentem a panel és a kupak közé hogy jobban csússzon. Látszik is hogy kopásnyomot hagytak egymáson az alkatrészek pár összerakás után. Most olyan mint a vaj.

IMG 20180801 185114

IMG 20180801 203716

IMG 20180801 220858

Eltávolítottam a panelokról az összes rugót majd felraktam csak a nagyokat és 20 AWG vezetékekkel áthidaltam őket.

IMG 20180801 210710

IMG 20180801 213227

IMG 20180801 220349

 Majd összeraktam a lámpát és vártam, hogy hazamehessek kipróbálni és lemérni.

Feltöltöttem az akksikat és 21120 lument mértem. Elég szép nyereség a rugóáthidalások után. Majd mivel sokan kíváncsiak voltak mennyire esik vissza melegedés hatására, és gyakran adnak meg 30 másodperc után mért fényerőt is úgy döntöttem én is így teszek. Beraktam a lumenkígyóba hidegen és elindítottam a stoppert miután felkapcsoltam maxra. 30 másodpercnél elment a fény.... Mi a F...??? Nyomkodtam a gombot és ki és bekapcsol a lámpa. Ez fura. Ha bekapcsoltam fokozatmentesen szépen ment de gyengének tűnt és dupla kattintásra turbó helyett kaptam alig pislákoló ledeket. Lemértem mi a maximum. Jelenleg ramping maximumnál volt a max fényerő és 420 lument mértem. Ez felettébb bosszantó. Mivel tudtam hogy több csatornás fetes driver van benne arra gyanakodtam hogy a fet halt meg és az alacsonyabb szinthez tartozó csatornák működnek. Letekertem a csövet és megcsapott az ismerős amperszag. Akkor szedjük szét mi történt.

IMG 20180802 153719

A TA logótól balra látjuk a fetet. Annak nem kellene púposnak lennie.

IMG 20180802 153510

IMG 20180802 153608

IMG 20180802 171044

Leműtöttem a panelról. majd másnap felraktam egy újat és elkezdtem BLF-en nyomozni mi lehetett a gond.

Beszéltem Texas Ace-el aki a drivert tervezte és azt mondta ő nem ezt a fetet javasolta Haikelite-éknak a lámpába. Mondta hogy jelezték felé, hogy nem beszerezhető az általa specifikált de adott nekik másik forrást. Valószínűleg a beszállító átverhette őket és egy jóval gyengébb koppintást kaphattak ami nem bírja a lámpa 50-60A áramfelvételét hanem csak 30-at. Tény, hogy belenyúltam a rugó áthidalással az áramfelvételbe, de TA az első 100 példánynál is vezetékes rugó áthidalást alkalmazott és azokkal semmi gond azóta se. A probléma tovább eszkalálódott és remélem a gyártó hamar tesz valamit az ügy érdekében mert én nem vagyok arról meggyőzve, hogy a gyári dupla rugókkal ugyanez nem fordulhatott volna elő.

Most szépen hasít a lámpa és az új fettel újabb mérést végeztem.

IMG 20180803 064931

IMG 20180803 065133

Jelenleg az új fettel 21510 lumenre és 108600 kandelára képes ami 659m-re elég az ANSI FL1 szabvány szerint.

IMG 20180803 211808

Igaz maximum fél-egy percig de nem azért mert meghalna hanem mert nem bírom tovább fogni olyan forró. A hatalmas hőmennyiségre jellemző, hogy kikapcsolás után még tovább melegszik kb 10 fokot a lámpa egy fél-1 perces járatás esetén mert a meleg csak akkor éri el a lámpa felszínét teljesen. Elképesztő amit művel és ez már tényleg az a szint ahol elgondolkodtam, hogy van-e értelme. Az a fényerő amit kiprésel akkora hővel jár hogy tényleg csak fél perces gyors maximumon járatásokra képes. Amit stabilan tartani tud melegedve ugyan de nem forrón az kb 4000 lumen. Egy egy kiló körüli lámpából kb ez az ami manapság kihozható.

Így mindenki döntse el maga, hogy megéri-e neki. Bár én azt mondom ha nem is vesztek egy ilyet érdemes valakiét megnézni élőben sötétben mire képes mert tényleg tátva marad az ember szája.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lampamod.blog.hu/api/trackback/id/tr3714156739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

webszter 2023.01.31. 07:35:51

Szia szeretnék vásárolni egy brutál kézi lámpát esti sétákhoz .szeretném kérdezni ajánlanám valami jót köszönöm Wéber Tamás üdv
süti beállítások módosítása